Entegratif Yaklaşım & UZ TERAPİ

UZ Clinic, UZ Terapi, Cinsel Sağlık

Üroloji uzman doktoru olarak 10 yılı aşkın süre, cinsel sorunları olan bireylerin bu sorunlarına çözüm getirmeye çalıştım. Çözebildiğim onca sorun yanında sonuca hiç ulaşamadığım ya da kısa sürede tekrarlama gösteren birçok vaka ile de karşılaştım. Bu bazen organik etmenleri bazen de psikojenik alt yapıyı ve çift dinamiklerini görmezden gelmenin ya da hafife almanın bir sonucuydu. Oysa ki cinsellik son derece karmaşık bir sistem. Cinsel organların ya da ruh halinin sağlıklı durumda olması, insanların cinsel yaşamlarının da sorunsuz olacağı anlamına asla gelmemektedir. Çiftleri bir arada değerlendirmek, sorunları tetikleyen, çıkmaza sokan ve zamanla kronikleştiren birçok faktörü de yakalamamıza sebep olmaktadır. Bu nedenle sorunlara bir bütün yani çift olarak yaklaşarak daha etkin ve kalıcı sonuçlar elde ettiğimi farkettim ve tedavi modelimi de o yönde geliştirdim.

UZ TERAPİ'NİN CİNSEL  TERAPİDEN FARKLILIĞI NEDİR?

Bir çok açıdan cinsel terapiden daha fazlasını ortaya koyduğumuz için uyguladığım tedaviyi de salt “Cinsel Terapi” olarak adlandırmıyorum. Üstelik Türk tababet tüzüğünde “cinsel sağlık-seksoloji” diye bir alt uzmanlık dalı henüz yer almamaktadır. Bu açıdan özel bir eğitim dahi almış olsalar bile hangi branştan olursa olsun hekimlerin “cinsel terapist” ünvanını kullanmaları şu an için bir handikaptır. Bu konuda yasal bir düzenlemeye ihtiyaç olduğu da açıktır. Ben Dr. Niyazi Umut Özdemir ve Uz Clinic olarak cinsel işlev bozukluklarını hem cinsel terapi temelli bir eğitim ile hem de organik bazda bütüncül olarak değerlendirip öyle çözüm getirmekteyim. Cinsel terapi modelimi sayın hocamız Dr. Cem Keçe ve onun öğretileri üzerinden yürütüyorum. Ve uyguladığım üroloji ve cinsel terapi alanlarını birleştiren kendi tedavi modelime de UZ Terapi adını vermekteyim.

NEDEN ÖNCELİKLE EŞLİ TEDAVİDEN YANAYIZ?

Cinselliğin en önemli bileşeni olan seks; bir kadın ve erkeğin geçici olarak tek vücut haline gelmesi demektir.  Dolayısıyla bir bireyde ortaya çıkan sorun veya patoloji; karşı cinste de kaçınılmaz olarak farklı bir disfonksiyona (rahatsızlığa) sebep olacaktır. Bireylere ait cinsel sorunların aslında çiftlerin bir sorunu olduğu asla unutulmamalıdır. Bu nedenlerden dolayı tedavide tek yönlü yaklaşımlar, daima eksik kalır ve sorunu tam anlamıyla çözmesi de mümkün olmaz. Özetle; daha hızlı ve  daha kalıcı bir sonuç elde edebilmek için mümkün mertebe danışanlarımızı çift olarak tedaviye kabul etmekteyiz.

KİŞİNİN EŞİ YOK İSE NELER YAPIYORUZ?

Elbette cinsel sorunlar yaşayan veya ciddi sorunu olduğunu düşünen kişiler sadece evliler değil bekârlar da olabilir. Hatta birçok insan sırf bu sorunların üstesinden gelemeyeceğini düşünüp evlilik fikrinden uzak durabilmekte ya da bu sorunları nedeniyle ilişkilerini boşanma-ayrılık ile sonuçlandırabilmektedir. Biz bu tip bireylerin de sorunlarını çözümleme noktasında onlara özel bazı yaklaşımlar ortaya koyarak yardımcı olmaktayız. Çünkü bekâr bir insanın cinsel sorunlarını çözüp onu aile kurma hakkına kavuşturmak bizim için önemli bir misyondur.

BİREYDE SADECE ORGANİK BİR SORUN SAPTANDI İSE NASIL BİR TEDAVİ YOLU İZLİYORUZ?

Eğer ki kişide sadece organik adı verdiğimiz bedensel bir hastalıktan kaynaklanan bir cinsel sorun saptamış isek öncelikle sebep olan hastalığı tedavi etme veya kontrol altına alma yoluna gidiyoruz. Örneğin kişide şeker hastalığına bağlı bir ereksiyon sorunu gelişmiş ise; gerekli endokrinoloji test ve konsültasyonlarını yapıyoruz. Ereksiyon sorunu gidermek için de durumun şiddetine göre medikal (ilaç), LSWT ( şok dalga terapisi) ya da penil protez uygulaması gibi cerrahi bir takım tedavileri de uygulayabiliyoruz.

KİMLER TEDAVİ İÇİN UYGUN BULUNMAZ VEYA KABUL EDİLMEZ?

Çiftlerden birinde veya ikisinde önemli ölçüde bir psikiyatrik hastalık; ağır bir kişilik bozukluğu ya da  bir parafili (cinsel sapkınlık) durumu söz konusu ise psikiyatrik açıdan öncelikle bu konuların ele alınması gerekmektedir. Ayrıca çiftler arasındaki sevgi bağının tamamen koptuğu, iktidar mücadesine dönüşmüş ileri çatışmalı evliliklerde de fayda sağlama olasılığımız düşük olduğu için tedavi yöntemlerimizi şimdilik uygun bulmamaktayız. Bu çiftlerde evliliğin devamı konusunda ortak bir görüş birliği var ise öncelikle “evlilik terapisi” çok daha uygun bir başlangıç olacaktır.

GÖRÜŞME VE MUAYENELERİ NASIL GERÇEKLEŞTİRİYORUZ?

Muayene ve görüşmeleriniz “set” adını verdiğimiz belirli basamaklar üzerinden gitmektedir. Her bir set ise minimum 45'er dakikalık, 1 ila 5 seans arasında değişen muayene-görüşmelerden oluşur. Eşler arasındaki cinsel işlev bozuklukların tipine ve ağırlığına göre set ve seans sayısı, çiftten çifte önemli farklılık gösterebilmektedir. Genel olarak uzun ve zaman alıcı gibi gözükse de amacımız en hızlı sürede sonuca gitmek olduğundan dolayı gerekirse bir seti tamamlayabilmek için tüm günü size ayırabilmekteyiz. Setler arasında ise çiftlerin ev ödevlerini tamamlayabilmeleri için makul zaman aralıkları bırakmaktayız. Tüm bu süreç çiftlere son derece iyi geldiği için genel olarak hiç de sıkıcı geçmediğini söylemeliyiz. Detayına giremediğimiz konular hakkında genel bir bilgilenme için arzu ederseniz yönetici asistanımızdan hasta-danışanlarımız ücretsiz bir ön görüşme de talep edebilirler.